Blåsigt

Herreguuud vad det har blåst idag! Trodde jag skulle blåsa av motorvägen på väg hem från Jesper :P Som tur var gjorde jag inte det.

När jag kom till stallet stod hästarna lääääängst bort i hagen, såklart. Skönt att dom äntligen börjar gå bort dit och beta nu, istället för att stå och hänga på grinden hela tiden. Det har dom Olly att tacka för. Men drygt att gå så långt och hämta häst :P Fick sällskap av Louise iaf :)
Olly var villig att göra sällskap tillbaka ner mot grinden. Först skulle hon gå också, dryga häst haha. Stannade titt som tätt så jag fick svinga änden av grimskaftet i rumpan på henne så att hon skulle fortsätta gå. Embla brydde sig inte nämnvärt att vi försvann iväg, hon stod kvar och betade. Ja, det vill säga tills Olly upptäckte att hon inte var med oss tillbaka och stannade och gnäggade sjuttioelva gånger (och Astra också för den delen). Då kom hon farandes :)

Red på banan idag, Astra har haft två latisdagar, bara varit ute och skrittat på lång tyger. Helt kravlöst :) Har hon tyckt varit väldigt skönt.
Blev inte något långt ridpass, 30 minuter kanske? Galopperade över bommar ganska mycket iaf. Men hon påverkas så mycket när det blåser så hon blev värsta räääcerhästen över bommarna, svår att hålla xD Buse!
Om det inte blåser imorgon så ska jag nog ta och rida ut en sväng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0