En liten flygtur

Från och med idag ska Astra börja stå inne på dagarna och få gå ute på nätterna. Dags att börja banta ner henne lite plus att på dagen är det så himla varmt (ja, när det är soligt då...). Hon verkar inte ha så mycket emot det (än). Stod med huvudet hängandes utanför boxdörren när jag kom och såg väldigt avslappnad och tillfreds ut. Skönt.
Mötte Sandra i stallet också. Hon fotade mig idag när jag red på ängen. Alltså jag måste skaffa någon som står och skriker på mig när jag rider har jag märkt. Herregud vad jag faller framåt! Och det värsta är att jag märker det inte. Jag känner det inte. Sen när jag tittar på bilderna så ser det ju nästan ut som att jag ska ramla framlänges över hästen. Det är INTE okej. Och när jag red så kändes det som att jag satt och rätade på mig, försökte tänka på det hela tiden. Det var tydligen inte tillräckligt. Traven var värst. Blä.
Astra var piggelin och verkade tycka det var roligt. Hon frustade massor i både skritten och traven och verkade allmänt till freds. Dock väldigt stel i vänster varv (som vanligt), liksom, vart är ställningen? xD I höger varv var hon typ överböjlig. Yeah, två tummar upp :P
Sandra hoppade upp också för att känna på henne. Alltid skoj att se någon annan rida ens egen häst :)

På väg tillbaka så bjöd Astra på en liten flygtur. Precis innan vi skulle gå av från fältet och in i skogen så tror Astra att hon ser någonting och kastar sig i galopp åt vänster. Var jag beredd? Nej, absolut inte. Satt där på långa tyglar och pratade med Sandra :P Hamnar i bakvikt och försöker återfå balansen och stoppa Astra i hennes framfart. Trodde nästan att jag skulle lyckas när Astra istället drar åt höger. Då var det bara hello and goodbye och smaka på gräset. Landade typ på ryggslutet/rumpan. Gjorde ont just när jag smällde i och ca 40 sekunder efteråt, så jag låg och grimaserade lite i gräset. Sen var det bra och jag kunde hoppa upp på hästen igen.


The field (åt ena hållet)






Sandra rider :)


Kl 16 kom brorsan och hämtade mig och Jesper hemma. Dags att dra iväg upp till Gävle och kolla på fotboll.
Gefle - DIF
Matchen var bra, Gefle spelade ruskigt bra, åtminstone första halvlek. Gjorde 2 mål de 12 första minturarna och det blev även slutresultatet.
Superettan nästa säsong, DIF? ;) Kan ju alltid hoppas, kan ju alltid hoppas...

Dagens mest ovärda var Sibylla utanför Strömvallen. Fan, väntade 40 minuter på käk och ändå fick jag inte min mat! Dom hade missat min beställning. Suurt! Fick pengarna tillbaka och en gratis dricka. Hade inte tid att vänta på min mat eftersom att matchen började om 10 minuter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0