Skritt på ridbanan

Jag kan fortfarande inte förstå att det är samma häst jag hämtar i hagen som jag hämtade förrförra sommaren.
Nu går hon till mig när jag kommer in i hagen (om hon inte är för långt bort). Förrförra sommaren tog det mellan 10-40 minuter att få in henne. Lite drygt. Märks verkligen att vi har kommit varandra närmare sista året :)
Förra sommaren var hon också lite svår, men långt ifrån lika svår. Ibland gick hon undan när man skulle fånga henne, men oftast lät hon sig fångas.
Den här sommaren har hon inte gått undan en endaste gång <3 Min duktiga tjej!

Skrittade på banan idag. Lånade Sandras hackamore också för att försöka få henne att arbeta lite med ryggen. Hon var lite stel men det är ju kanske inte så himla konstigt :P Kände ryggen höjas lite åtminstone, det var ju det jag var ute efter :)
Älskling var med mig ut i stallet också och han fotade lite med mobilen. Tyvärr såg jag på bilderna efteråt att jag satt som en kratta. Satt lite framåtlutad på nästan alla bilder! Usch! Varför har jag börjat luta mig framåt, fy fy! Jag trodde verkligen att jag satt rakt.
Får tänka mer på det imorgon.
Travade en långsida på långa tyglar och sen tog vi en två rundor runt "eldplatsen" utanför ridbanan där jag försökte få henne att arbeta lite under sig, men det är ju sån kort sträcka så hann inte så mycket. Ville ju inte trava henne för mycket heller. Hon hostade inget och lät knappt ansträngd. Jippie! Frustade bara maaaassor efteråt, sötis.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0