Söndag+måndag

I söndags red jag ut igen med Sandra och Alicia. Sandra fick rida min pålla igen och jag red Kepson. Fast red i dressyrsadeln idag istället. Fick så ont i rumpan av westernsadeln :P
Efter att ha ridit galopprundan (i skritt) red jag lite på banan för att känna igenom Kepson. Det var skoj men jäklar vad trött jag blev! Han kräver MYCKET ridning den där hästen och jag har nästan ingen ork längre känner jag xD Har inte ridit ordentligt på evigheter så det är kanske inte så konstigt.
Men det gick väl hyffsat kan jag kanske säga. Han gjorde i stort sett det jag ville. Lite vingligt ibland bara men det var såklart mitt fel :P Han är ganska känslig ändå, även om han är tung.
Fick till och med till några galoppombyten. Dom var säkert inte så fina, men visst gjorde vi dom! Däremot satt jag som en kratta. Har bildbevis. Sandra fotade litegrann.





Red Kepson idag igen. Blev först en kort sväng med Sandra & Astra och Annelie (Sandras mamma) & Embla. Tillbaka vid stallet igen så hoppade Sandra upp på Embla istället och sen stack vi iväg på en längre tur så vi kunde trava och galoppera också.
Vi red en runda som jag aldrig ridit förut. Väldigt mysigt :) Hittade superfin utsikt också. Tack Sandra ^^
Kepson var nåååågot piggare ute. Hade bytt bett på honom innan vi stack ut, för jag förutsåg att han skulle bli lite svår att hålla :P Lånade Louises tvådelade pelhambett och hade dubbla tyglar. Han lyssnade relativt bra. Blev lite taktningar och lite oönskad trav ibland men överlag så gick det bra :P

Imorgon har jag två hästar att rida :) Tror jag... Vet inte när Louise kommer hem, men jag gissar på att jag ska ta Kepson imorgon också.

Nu kommer lite bilder från lördagen :)







Astra skyggar för hindret...


Och springer nästan över mig xD TACK SÅ JÄTTEMYCKET HÄST :P


TigerEmbla


Kommentarer
Postat av: angelica

Så fina bilder :) Kul att läsa om dig & Astra igen, det var ett tag sen =)

2009-07-31 @ 19:21:47
URL: http://kkrekulan.blogg.se/
Postat av: Rubi

Min kompis som fotat dom flesta :)

2009-07-31 @ 23:58:25
URL: http://astraochrubi.blogg.se/
Postat av: Sabina

Superfina hästar! ;)

2009-08-01 @ 01:44:31
URL: http://ronda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0