Uteritt igen

Idag red jag två hästar som sagt. Åkte till stallet strax efter tolv och tog in Astra. Vi skrittade ut i ca 30 minuter i skogen. Hittade massa smultron och blåbär, men hoppade aldrig av för att äta. Ska göra det nästa gång ;) Blev bra sugen kan jag ju säga.
Astra var pigg och framåt men lika mycket chicken som hon brukar vara, haha. Hoppade till för diverse saker, sånt där som är helt och hållet ofarligt. En stenmur t ex. Som hon gått förbi 100 gånger.
Förresten så har jag ett ganska kortsiktigt mål med Astra nu! Känns så bra! Ska försöka starta en blåbärshoppning med henne 6:e september. Om vi lyckas bygga upp lite kondis och muskler tills dess. Och om hon håller sig skadefri!!! Lyckas vi, då jäklar! Då ska vi iväg! Sandra har sagt att hon ska tävla med Embla då också. Yeeha!

Efter Astra var det dags för Kepson. Red ut med Sandra och Embla idag igen. Blev en ny runda som jag aldrig ridit förut. Massa mys och hästarna så snälla så. Blev full fräs i en backe också, då var Kepson glad! Öronen spetsade och jag kände hur han tryckte på med bakkärran ordentligt. Nice nice!
Träffade på söta och sociala hästar i hagar också. Följde med längs hagstaketen så långt dom kunde :P


Nu är jag inte hästvakt längre. Både skönt och tråkigt. Skoj att rida en häst som faktiskt får arbeta :P Men snart är jag och Astra i full gång igen! Hoppas jag.
Medicinen verkar ha fungerat åtminstone. Hon har inte hostat nånting och det låter inte som att hon ska dö så fort hon går i en backe eller liknande. Två tummar upp för det!

Och snart kommer det en ny häst till stallet :) Ett fullblod!


Kommentarer
Postat av: Madde

Jätte trevligt att läsa i din blogg måste jag säga, Keep up the good work!

2009-07-29 @ 12:40:26
URL: http://madurskaan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0