Rubi och Sandra på äventyr

Haha fy sjutton vilken flummig ridtur det blev idag, har skrattat mycket :P
Började ju så bra när vi stannade för att plocka körsbär och det visar sig att två i huset mittemot sitter på trappen och tittar på oss... Och Astra drar såklart loss en bit av en gren xD TACK HÄSTEN! Luffade vidare och låtsades som ingenting :P Sandra fick bara ta bort grenen ur Astras mun. (http://www.youtube.com/watch?v=FagTOBgvG_c)
Sen red vi förbi ett äppelträd och Sandra sa på skoj "vi kan palla äpplen här. Fast dom är inte så mogna". "Äh, hästarna bryr sig inte" svarade jag. En sekund senare ser jag han som bor där. Haha oops.. Hoppas han inte hörde :P Känns ju lite pinsamt. Inte för att vi hade tänkt palla äpplen från honom, men ändå.
När vi kom ner till kyrkan kom det fram en tjej till oss och ber om hjälp. Det var en häst som hade slitit sig loss från stallet bredvid kyrkan och dragit iväg upp förbi ridhuset dom håller på att bygga och bortåt mot skogen. Hingst dessutom. Yaay, kul att träffa på honom med två ston..! Vi följde med henne upp mot ridhuset för att hjälpa till att leta. Men när vi kom upp dit så såg vi att det var några som redan hade lyckats fånga honom. Pheew. Hade inte varit roligt att möta honom.

Jag har både travat och galopperat idag (blev två korta galoppsträckor). Astra kändes jättefin. Det var bara efter första traven som hon gav ifrån sig ett ljud som jag tyckte lät väldigt mycket som en hostning, men efterföljande ljud bestod enbart av frustar, kan ha varit en konstig frust också.
Bästa var när jag sa till Sandra efter första galoppen: "Hörde du? Hon hostade inte!" .. xD Ehh.. va?

Astra var pigg och glad, klampade på ganska duktigt överallt, blev inte hysteriskt rädd för nåt speciellt. Lite läskigt med brevlådor bara, nån soptunna och sen några typ hönsburar(?) som stod utanför en hästhage. Och en fågel. Och en sten. Och jag råkade skrämma henne... osvosvosv.. x'D

Sandra fulade sig lite när vi nästan var hemma också ;P


Roligt också när vi kom till sista rakan innan backen ner till stallet så satte sig Sandra som på bilden ovan, men istället för skritt så travade vi. Hohohoho, skadeglädje. "Shiit, vad snabbt det går". Nej Sandra, det går jättesakta :P

Hemma igen så var det snabbt av med grejerna och ut med Astra i hagen. Sen stack vi upp till fältet med Embla och Sandra i riddarkläder för en liten photo shoot :)






Hemma i stallet - igen - så passade Sandra på att fota mig och hästen en snabbis när vi stod och myste ^^



Var hemma vid tio på kvällen men har varit en underbar kväll. Massa skoj! Allt känns bara såååååå bra just nu! Fortsätter det såhär.. Då jäääklar..!! :D


Kommentarer
Postat av: Linn

Hej jag måste bara fråga vart har du köpt torne klädseln till din häst har letat överallt och kan inte hitta vart man köper det. :) skulle vara jätte glad om jag hittade en till min häst <3

2013-10-27 @ 23:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0